Co prawda na razie nie inwestuję w kwity, ale wiedzę można sprawdzić oraz nabyć drogą kucia i testowania. Z góry zaznaczam, że wszelkie dane to moje aktualne widzimisię na temat Javy, i nie może być traktowane, jako źródło informacji.
Pierwszy zestaw topiców to tzw. Java Basic, a więc
Java Basics
- Define the scope of variables
- Define the structure of a Java class
- Create executable Java applications with a main method; run a Java program from the command line; including console output.
- Import other Java packages to make them accessible in your code
- Compare and contrast the features and components of Java such as: platform independence, object orientation, encapsulation, etc.
Zaczynamy...
Define the scope of variables - innymi słowy, zasięg zmiennych.
package pakiet; // zmienne globalne - nie stosuje sie public class MountainOgr { // zmienna klasowa private static int HowManyOgres; // zmienna instancji private int OgrHpPoints; public MountainOgr(int newOgrHp) { // zmienna lokalna String msg = "New Ogr"; HowManyOgres++; OgrHpPoints = newOgrHp; System.out.println("New Ogr has come!!!"); } }
Ogólnie rzecz ujmując, zasięg zmiennych jest taki w mojej ocenie, że zmiennych globalnych się nie stosuje, skoro wszystko w javie jest obiektem, to wszystko ma swoją klasę, a więc najwyższy poziom, to poziom klasowy, niższy - poziom instancji, czyli danego obiektu, i wreszcie zmienna lokalna, czyli np. wewnątrz danej metody. Tak z grubsza...
Define the structure of a Java class - zdefiniuj strukturę klasy.
package pakiet; // miejsce na importy pakietów public class MountainOgr { // zmienne, zwane zwykle polami private static int HowManyOgres; private int OgrHpPoints;
// METODY, w tym konstruktor public MountainOgr(int newOgrHp) { HowManyOgres++; OgrHpPoints = newOgrHp; System.out.println("New Ogr has come!!!"); } }
Create executable Java applications with a main method; run a Java program from the command line; including console output.
package pakiet; public class TestClass { /** * @param args */ public static void main(String[] args) { System.out.println("Heloł dżawa"); } }
Import other Java packages to make them accessible in your code
przykładowy import:
// import kilku klas z pakietu util za jednym pociągnięciem (*) import java.util.*;
Compare and contrast the features and components of Java such as: platform independence, object orientation, encapsulation, etc.
- z'orientowanie obiektowe - polega na tym, że sednem programu jest obiekt, a nie funkcja (jak przy programowaniu funkcjonalnym). Obiekt zawiera w sobie zarówno zmienne, jak i metody działające na tych zmiennych.
- enkapsulacja - zamknięcie danych i metod w klasie, a zatem w obiekcie. Dostęp do danych i metod jest regulowany (dane najczęściej są chronione - prywatne), metody są najczęściej publiczne (tworzą interfejs manipulacyjny na polach - np. settery).
C.D.N.